Mozart egyik legnevezetesebb alkotása a zeneszerző tragikusan korai távozásához kapcsolódik: a kilétét titokban tartó megrendelő megbízásából komponált, befejezetlenül maradt Requiemet nagybetegen, halálos ágyán írta. A gyászmise, melynek több különböző rekonstrukciója ismert, ma egyik legtöbbet játszott műve. A Széchényi Könyvtár Esterházy-gyűjteményének számos darabja ezzel szemben mintegy 250 éve nem szólalt meg. A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar koncertjén ezekből is hallunk néhányat Vashegyi György vezényletével.
A Haydneum – amelynek művészeti vezetője a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar alapítója és irányítója, Vashegyi György – többek között azért jött létre, hogy kutató tevékenységével feltárja és megelevenítve közkinccsé tegye a magyarországi régizenei múltat, részben olyan archívumok lappangó értékei között válogatva, amilyen az Országos Széchényi Könyvtár sok becses ritkaságot őrző Esterházy-gyűjteménye. Nem először és nem utoljára hall ezen az estén a közönség olyan kompozíciókat, amelyek e kottatár kincsei közül kerültek elő, hogy egynegyed évezred elfeledettsége után újból megszólalhassanak. Az ismeretlen után az ismert következik: a második részben elhangzó Mozart-rekviem, a zeneszerző nagyszabású oratorikus alkotása – amelynek, mint azt a kutatás kimutatta, egyik ösztönzője a Mozart által nagyra becsült és nem egy művében mintaként követett Michael Haydn egy hasonló műfajú kompozíciója volt. Vashegyi György vezetésével a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar több mint harminc esztendeje ad nagy sikerű hangversenyeket és készít jelentős elismeréssel fogadott hanglemezeket, a magyarországi historikus régizenejátszás középponti jelentőségű interpretációs műhelyeként.