Rachel Podger – hegedű
Kristian Bezuidenhout – fortepiano
C. PH. E. BACH: h-moll szonáta, Wq 76
HAYDN: f-moll variációk, Hob. XVII:6
MOZART: G-dúr szonáta, K. 379
—
MOZART: e-moll szonáta, K. 304
C. PH. E. BACH: c-moll szonáta, Wq 78
Rachel Podger – hegedű
Kristian Bezuidenhout – fortepiano
C. PH. E. BACH: h-moll szonáta, Wq 76
HAYDN: f-moll variációk, Hob. XVII:6
MOZART: G-dúr szonáta, K. 379
—
MOZART: e-moll szonáta, K. 304
C. PH. E. BACH: c-moll szonáta, Wq 78
A hangversenyt Carl Philipp Emanuel Bach két hegedű–zongora szonátája keretezi, e foglalatban szólal meg Mozart két azonos műfajú kompozíciója, s a műsort egy szóló zongoradarab, Haydn különlegesen személyes, vallomásos hangvételű kései f-moll variációsorozata is színesíti. A programösszeállítás kitűnő alkalommal szolgál arra, hogy a zenehallgatók érzékeljék a különbséget a barokkból a bécsi klasszikába átvezető, úgynevezett „érzékeny stílus”, az empfindsamer Stil és maga a bécsi klasszika eszköztára és kifejezésmódja között – az előbbinek éppen Johann Sebastian Bach második fia, ahogy nevezték, a „berlini” vagy „hamburgi” Bach volt legjelentősebb művelője. Carl Philipp Emanuel óriási hatást gyakorolt Haydn művészetére: nélküle az Esterházyak muzsikusára jellemző meglepetéselemek és eredetiségek nem alakulhattak volna ki. De Mozart is sokat tanult C. Ph. E. Bach zenéjéből. Találkozott is az idős mesterrel, akiről így nyilatkozott: „ő az atya, mi pedig a gyermekek. Aki tud valamit, tőle tanulta”. A barokkhegedűs Rachel Podger Nagy-Britannia büszkesége, művészetét a kritikák egyedülállóként méltatják. A Dél-Afrikában született, ám ausztrál illetőségű zongoraművész, Kristian Bezuidenhout a korai billentyűs hangszerek megszólaltatására szakosodott.
Copyright Haydneum, 2021. Minden jog fenntartva.
Developed with love by Pixel Ranger Studio Hungary.