Joseph Haydn öt évvel fiatalabb öccse, Michael Haydn (1737–1806) munkássága indokolatlanul kevés figyelmet kelt, holott A teremtés halhatatlan szerzőjének testvére is igen jelentős komponista volt. Ugyanúgy Salzburgban szolgált, mint Mozart, ismerték is egymást, Wolfgang Amadeus nagyra tartotta őt, sőt számos alkotására hatott is idősebb pályatársának művészete. Bátyjával Michael mindvégig közeli kapcsolatban maradt, Joseph is nagy elismeréssel nyilatkozott öccse zenéjéről – liturgikus műveit még sajátjainál is többre értékelte. A Haydneum Egyházzenei Fesztivál második estjén ezekből a kompozíciókból hallgathatunk meg egyet. A Missa sub titulo Sancti Leopoldi kései darab, 1805-ben keletkezett. A műsor másik száma, Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736) Stabat Matere, amelyet a tragikusan fiatalon, tuberkulózisban elhunyt zeneszerző életének utolsó heteiben írt: a Mária fájdalmát megéneklő, páratlan szépségű tételsor a barokk zene egyik legnépszerűbb kompozíciója. A Vashegyi György által 1991-ben alapított és máig vezetett Orfeo Zenekar mellett ezen az estén a „Les Pages” („Az apródok”), a Centre de musique baroque de Versailles, a Vashegyi Györggyel és együtteseivel sok éve gyümölcsözőn együttműködő Versailles-i Barokk Zenei Központ fiúkórusa lép fel három nemzetközi hírű énekes, a szoprán Eugénie Lefèbvre és Gwendoline Blondeel, valamint a kontratenor Paulin Bündgen társaságában. A koncert karmestere, Fabien Armengaud hosszú ideje végez meghatározó munkát a CMBV keretében, s ezen belül a Les Pages produkcióiban.