„Jouissons de nos beaux ans”
ICMA díjas lemez budapesti bemutatója
Francia barokk operaáriák Cyrille Dubois-val
Cyrille Dubois – tenor
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar
Vezényel: Vashegyi György
„Jouissons de nos beaux ans”
ICMA díjas lemez budapesti bemutatója
Francia barokk operaáriák Cyrille Dubois-val
Műsor:
FRANCOEUR ET REBEL :
– Tarcis et Zélie, 1728 – Impétueux torrent
– Tarcis et Zélie, 1728 – Prélude pour Arthémis
Antoine DAUVERGNE :
– Les Amours de Tempé, 1752 – Mille tendres oiseaux
Jean-Philippe RAMEAU :
– Castor et Pollux, 1737 – Sarabande pour Hébé et sa suite
– Les Boréades, 1763 – Jouissons de nos beaux ans
Jean-Joseph Cassanéa de MONDONVILLE :
– Les Fêtes de Paphos, 1758 – L’Amour suit cet objet charmant
François Lupien GRENET :
– Le Triomphe de l’Harmonie, 1737 – Chantez l’amour
Jean-Philippe RAMEAU :
– Daphnis et Églé, 1753 – Tambourins 1 et 2
Joseph-Nicolas-Pancrace ROYER :
– Zaïde reine de Grenade, 1739 – Air pour les Turcs en rondeau
Antoine DAUVERGNE :
– Les Amours de Tempé, 1752 – Verse Amour, le jus de la treille
Jean-Philippe RAMEAU :
– Zaïs, 1748 – Ouverture
Louis-Joseph FRANCOEUR :
– L’Aurore et Céphale, 1766 – Dieux cruels, dieux impitoyables
François Lupien GRENET :
– Le Triomphe de l’Harmonie, 1737 – Arrêtons-nous dans ce bocage
– Le Triomphe de l’Harmonie, 1737 – Nous jouissons dans nos asiles
– Le Triomphe de l’Harmonie, 1737 – Quels accords… Lieux embellis par les pleurs de l’aurore
– Le Triomphe de l’Harmonie, 1737 – Hilas! où vous retient la fortune cruelle?
Pierre Montan BERTON :
– Deucalion et Pirrha, 1755 – Dans ce fatal instant, quels voeux puis-je former?
Jean-Philippe RAMEAU :
– Les Fêtes de Polymnie ou Les Talents lyriques, 1745 – Peuples heureux… Chantons, célébrons sans cesse
Bernard de BURY :
– Les Caractères de la Folie, 1743 – Aveugle dieu tyran des âmes
Jean-Philippe RAMEAU :
– Daphnis et Églé, 1753 – Sarabande très tendre
Jean-Baptiste CARDONNE :
– Ovide et Julie, 1773 – Déguisez bien mon coeur
Pierre ISO :
– Phaétuse, 1759 – Éclatez, bruyant tonnerre
Jean-Joseph Cassanéa de MONDONVILLE :
– Titon et l’Aurore, 1752 – Que vois-je? Suis-je prêt à finir ma carrière?
Jean-Philippe RAMEAU :
– Les Boréades, 1763 – Descente de Polymnie
– La Guirlande, 1751 – Sons brillants… La Flûte est des soupirs
Joseph-Nicolas-Pancrace ROYER :
– Le Pouvoir de l’Amour, 1743 – Air pour les Jeux et les Plaisirs
Antoine DAUVERGNE :
– Les Amours de Tempé, 1752 – La jeune beauté qui m’enflamme
Jean-Philippe RAMEAU :
– Platée, 1745 – Air Pantomime
– Platée, 1745 – Contredanse – Chantons Bacchus, chantons Momus
„Egész életemet az újrafelfedezésre váró műveknek tudnám szentelni” – fogalmazott nemrég egy interjúban a nagyszerű francia tenor, az haute contre éneklés világszerte ünnepelt mestere, Cyrille Dubois, aki ezen a koncerten a lehető legalkalmasabb partnerekre lelve bizonyítja majd mély és ihletett elkötelezettségét. Korántsem előzmények nélkül, hiszen ez a zeneakadémiai áriaest annak a pompás hanglemeznek az anyagát hozza testközelbe, amelyet az idén negyvenesztendős tenor Vashegyi György és két együttese, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar társaságában készített el. A 2023-as reprezentatív album, amely idén januárban az International Classical Music Awards elismerései közül elnyerte a legjobb barokk vokális felvételnek járó díjat, éppúgy Jean-Philippe Rameau Les Boréades-jának egy sorát idézte címválasztásával, akárcsak e közelgő lemezbemutató hangverseny. „Jouissons de nos beaux ans!”, vagyis „Élvezzük boldog éveinket!” – énekli Rameau operájának társ-címszereplője, az egyik boreád herceg, Calisis, s Cyrille Dubois és Vashegyi György közös elhivatottságát, sőt lelkesedését átérezve ugyan mi más is tehetné boldogabbá és élvezetesebbé ezt a decemberi estét, mint a felfedezések sora? Elvégre az áriaest programján Rameau mellett olyan szerzők művei követik egymást, mint Antoine Dauvergne, Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville, François Lupien Grenet, Pancrace Royer, François Rebel, Louis-Joseph Francœur, Pierre Montan Berton, Bernard de Bury, Jean-Baptiste Philibert Cardonne és Pierre Iso. Karácsony előtt ünnepeljük hát a francia barokk operamuzsikát – és a tenor hangot, amelynek kifejezőerejét, határozottságát, gyengédségét és árnyalatait oly kimeríthetetlen fantáziával alkalmazta ez a stíluskorszak. Cyrille Dubois tehetségét ismerve minden adott lesz e sokszínűség élményszerű megtapasztalására.
Copyright Haydneum, 2021. Minden jog fenntartva.
Developed with love by Pixel Ranger Studio Hungary.