Marc-Antoine Charpentier, a francia barokk zene egyik legjelentősebb alkotója XIV. Lajos trónra lépésének évében született, és haláláig a nagy uralkodó alattvalójaként élt, pályafutását tehát meghatározza a Napkirály kora. Seregnyi világi művet írt – többek közt Molière-rel is együttműködve –, de hatalmas életművében meghatározó szerepet játszanak egyházzenei kompozíciói, amelyek közül a hangversenyt nyitó motetta Krisztus színeváltozásához, a záró dramatikus motetta az utolsó ítélethez kapcsolódik. A burgenlandi Gálosról (Gols, Ausztria) származó Georg Christoph Strattner születésének és halálának éve majdnem pontosan egybeesik Charpentier-ével, így a hangversenyen felhangzó alkotásai arra adnak alkalmat, hogy a barokk zene középső szakaszának francia és német dialektusa közötti különbségeket érzékelhessük. Tanulóévei Pozsonyhoz, majd Stuttgarthoz kapcsolódnak, élete alkonyán Weimarban működött egyházzenészként. A Vashegyi György által több mint harminc éve alapított és azóta is vezetett Purcell Kórus és a vele szimbiózisban működő Orfeo Zenekar meghatározó szerepet játszik a magyarországi korhű régizenei előadógyakorlatban. Ma esti irányítójuk, az énekesként is kiemelkedő sikereket arató Gál József, a Purcell Kórus és a Rádióénekkar tagja az utóbbi években színre lépett új muzsikusnemzedék jeles képviselője.