A historikus régizenejáték elterjedésével a közönség megértette, hogy a koroknak nemcsak zenéik, de hangszereik is voltak, és a zeneszerzők komponáláskor figyelembe vették a rendelkezésükre álló instrumentumok tulajdonságait. Ezen a koncerten mindez kézzelfoghatóvá válik. Három zeneszerző – három zongora, hirdeti a hangverseny címe. A műsor elején megszólaló Haydn-kompozíciók a hozzájuk illő Walter-fortepianón hangzanak fel, Richard Strauss muzsikáját azonban a ma leginkább használatos Steinway zongorán halljuk. A közönség a Haydneum által a közelmúltban vásárolt négy új fortepiano egyikét is megismerheti: ezen az instrumentumon – egy Schott-fortepianón – Schumann-dalok billentyűs kísérete hangzik fel. A hangverseny műsora Haydn kantátája mellett Schumann Eichendorff-megzenésítéseket tartalmazó sorozatát, a Liederkreist, valamint Richard Strauss néhány különlegesen szép és kedvelt késő romantikus dalát kínálja, de a programot bevezető Ariadne auf Naxos (Ariadné Naxosban) kantáta után azt is megtudjuk, hogyan szól Walter-fortepianón egy Haydn-zongoraszonáta. A koncert vokális közreműködője, a szoprán Szutrély Katalin az elmúlt évtizedekben az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus számos opera- és oratóriumprodukciójához járult hozzá kiemelkedő teljesítményével, Berecz Mihály a fiatal hazai zongoristageneráció kivételes tehetségű tagja, a londoni Royal Academy of Music neveltje, a budapesti Zeneakadémia kamarazene tanszékének tanára.