hungarian center
for early music

„Kis zseni az óriások között” – Grundmann Quartett

2024. August 2. 19:00

Fertőd, Esterházy-kastély

Georg DRUSCHETZKY (1745–1819):
3. D-dúr oboakvartett

Franz SCHUBERT (1797–1828):
B-dúr vonóstrió, D 581, I. Allegro moderato

Joseph HAYDN (1732–1809):
F-dúr vonósnégyes, op. 50 No. 5, Hob. III:48 (Joseph Rosinack és Eduard Wesly átiratában)

Wolfgang Amadeus MOZART (1756–1791):
C-dúr („Disszonancia”) vonósnégyes, K. 465, II. Andante cantabile (Eduard Wesly átiratában)

Ludwig van BEETHOVEN (1770–1827):
Esz-dúr vonóstrió, op. 3, VI. Finale: Allegro

Georg DRUSCHETZKY:
1. C-dúr oboakvartett

 

Grundmann Quartett

Eduard Wesly – oboa
Ulrike Titze – hegedű
Bettina Ihrig – brácsa
Ulrike Becker – cselló

Jegyek kaphatók a haydnem.jegy.hu oldalon, valamint a fertődi Esterházy-kastély jegypénztárában.
A koncertekre érkező vendégeink a kastéllyal szemben elhelyezkedő nagy parkolóban tudnak parkolni, parkolójegyüket a koncert kezdetéig a kastély épületében található shopban tudják érvényesíteni.

Program helyszíne

Druschetzky műjegyzékébe pillantva százötven fúvóspartitáján túl huszonhét szimfóniát, kilenc misét, két operát, tizenhat oboanégyest és negyvenkilenc vonósnégyest talál a kíváncsi olvasó. A sokoldalú komponistát az óriások – Haydn, Mozart, Beethoven és a fiatal Schubert – árnyékában kortársai csak közepes minőségű fúvósszerzőnek tekintették, holott ennél jóval invenciózusabb alkotó volt. Művei formai felépítéséből is kitűnik, hogy a bécsi mesterek által létrehozott modelleket követte: dalai schuberti ihletésűek, vonós- és oboanégyesei négy tételből állnak, akárcsak Haydn kvartettjei, amelyek tételrendje az 1780-as évektől, Haydn op. 50-es kvartettjeitől szilárdul meg. A gyors nyitótételt lassú, melankolikus, gyakran variációs tétel követi, a tánctétel már szinte mindig a harmadik helyen áll, végül gyors tempójú, súlyos, szonátaformájú finálé zárja a művet. Haydn és Mozart korai kvartett-témái is játékosak, bensőséges hang, kifinomult hangszerelés és szellemesség jellemzi őket, akárcsak Beethoven op. 3-as korai vonóstriója, míg Schubert disszonanciái már megbontják a klasszikus harmóniavilágot. A 2010-ben megalakult, Európa-szerte koncertező Grundmann Quartett a kortársak művein, Eduard Wesly átiratain keresztül engednek betekintést a cseh klasszikus zeneszerző, Georg Druschetzky alkotói műhelyébe.

Vissza